Close
Menu

News

NL
This message is only available in Dutch.

Mechelen lanceert campagne om meer toeristen aan te trekken

Visit Mechelen en Mechelen Hotel Association slaan met de campagne ‘Zomer in Mechelen’ de handen in elkaar om meer toeristen aan te trekken. Om onze wondermooie stad deze zomer extra in de kijker zetten, werden in totaal acht filmpjes in vijf talen ontwikkeld, die diverse doelgroepen moeten aanspreken.

“Mechelen heeft de laatste jaren aanzienlijk meer bekendheid verworven, maar is voor velen nog steeds een verborgen parel. Dat zijn niet onze eigen woorden, maar die van aangenaam verraste bezoekers en internationale pers die onze veelzijdige en gastvrije stad ontdekten” zegt schepen van cultuur Björn Siffer. “Met beelden, tekst en video moeten we het verhaal van Mechelen vertellen.”

Acht filmpjes met onder meer Mechelaar Mark Uytterhoeven moeten de toeristen over de streep trekken. Ze zijn gericht op families en sociale genieters. De inhoud, het verhaal en het ritme van de filmpjes sluiten aan bij de interessesfeer van de verschillende doelgroepen. Zo zet het filmpje voor de mannen een bezoek aan Brouwerij Het Anker in de kijker en focust het filmpje voor de vrouwen onder meer op de shopping-gelegenheden - uiteraard met een tussenstop op een zonnig terrasje. De filmpjes zullen circuleren op de sociale en toeristische media. De Facebook-campagne gaat van start vanaf 19/6, en loopt tot eind augustus in Vlaanderen en Nederland.

Bekijk het filmpje "Visit Mechelen for Men"
Bekijk het filmpje "Visit Mechelen for Women"
Ga naar de campagnewebsite

 

 

Have you reached the legal drinking age?